Filtry a jejich vlastnosti

5 (100%) 6 votes

Olejový filtr

Olejový filtr má za úkol selekci drobných nečistot, které se nacházejí v motorovém oleji, proudícím v motoru automobilu. Pokud by k uvedené selekci nepřicházelo, olej by zhoustl a svou konzistencí by začal působit jako brusná pasta. Zároveň by se z olejového filtru stala „zátka“, která by zabránila průtoku motorového oleje. Tím by nebyla zaručena cirkulace oleje a následné mazání motoru což by vedlo k vážnému poškození motoru. Interval výměny olejového filtru, je vždy když měníte i motorový olej. Dále doporučujeme při výměně oleje také výměnu filtrů jako jsou vzduchový filtr, kabinový filtr a palivový filtr. Konstrukce těchto filtrů je velmi jednoduchá a proto jsou i cenově mnohem přístupnější než náhradní díly a zařízení v autě, které se mohou poškodit v případě pokud nedochází k jejich pravidelné výměně.


Kabinový filtr

Kabinový filtr (též pylový filtr nebo filtr klimatizace) má za úkol zabránit průniku prachu, pylů, sazí a jiných nečistot do kabiny automobilu. Díky znečištěnému kabinové filtry se do vozidla dostávají drobné nečistoty a znečišťuje se vnitřní část předního skla, na kterém vzniká těžko odstranitelný povlak. Dále se v kabině drží nepříjemné pachy, které vnikají do automobilu během startování nebo průjezdem místa, kde se pach vyskytuje. Vzduch v kabině se stává těžko dýchatelný a zvyšuje se tak únava řidiče. Interval výměny kabinového filtru, je vždy když měníte i motorový olej. Dále doručujeme při výměně oleje a olejového filtr vyměnit i palivový filtr a vzduchový filtr. Konstrukce těchto filtrů je velmi jednoduchá a proto jsou i cenově mnohem přístupnější než náhradní díly a zařízení v autě, které se mohou poškodit v případě pokud nedochází k jejich pravidelné výměně.


Vzduchový filtr

Vzduchový filtr má za úkol chránit motor vozidla před prachem a drobnými nečistotami, nacházejícími se ve vzduchu, který do motorové části proudí přes přední masku a chladič. Vzduch je směrován k filtru který, zabraňuje nečistotám ve vstupu do motoru a tak předchází k jeho případnému poškození. Vzduchový filtr je nedílnou a důležitou součástí automobilu, protože přes tento filtr motor „dýchá“ a vyžaduje přesný poměr směsi vzduchu a paliva. Interval výměny vzduchového filtru, je vždy když měníte i motorový olej. Dále doručujeme při výměně oleje a olejového filtru vyměnit i kabinový filtr a palivového filtr. Konstrukce těchto filtrů je velmi jednoduchá a proto jsou i cenově mnohem přístupnější než náhradní díly a zařízení v autě, které se mohou poškodit v případě pokud nedochází k jejich pravidelné výměně.


Palivový filtr

Palivový filtr má za úkol filtrovat palivo a tak zamezit průniku nečistot a jeho částic do palivového systému automobilu. V ideálním případě pokud by existovalo stoprocentně čisté palivo, nebylo by třeba používat palivový filtr. Taková situace bohužel nenastává a proto jsme odkázáni na vlastnosti palivových filtrů. Nečistoty v palivu mohou vzniknout již během výroby, dopravy případně při skladování. Dále mohou vniknout do palivové nádrže během tankování když je nádrž otevřená, nečistoty se také uvolňují ze dna palivové nádrže. Interval výměny palivového filtru, je vždy když měníte i motorový olej. Dále doručujeme při výměně oleje a olejového filtru vyměnit i kabinový filtr a vzduchový filtr. Konstrukce těchto filtrů je velmi jednoduchá a proto jsou i cenově mnohem přístupnější než náhradní díly a zařízení v autě, které se mohou poškodit v případě pokud nedochází k jejich pravidelné výměně.